Instellen van IMAP/POP3 in de Samsung Email app
We vertellen je hoe je de standaard Samsung Email app op een Android apparaat in kunt stellen voor het gebruik van IMAP/POP3.

Instellen van IMAP/POP3 in de Samsung Email app

Op deze pagina helpen we je met de instellingen voor Samsung Email app voor Android.
 

Wat heb je nodig?

  • Samsung Email app voor Android<. Deze is waarschijnlijk standaard al aanwezig, anders kan je deze downloaden via Google Play.
  • Jouw e-mailadres
  • Jouw wachtwoord

 

Stap 1

Open de mail app.
Je kan hier kiezen voor het type van de e-mailservice.
 
Kies hier Overige.

Stap 2

Voer hier jouw e-mailadres en wachtwoord in zoals je van ons ontvangen hebt.
 
Tik daarna op Inloggen
.

Stap 3

Nu wordt gevraagd om het accounttype. Wij adviseren het gebruik van IMAP, zodat je dezelfde mail (dus ook jouw verzonden berichten) op meerdere apparaten kan raadplegen.
 
Tik op de optie IMAP-account.

Stap 4

Nu ga je alle instellingen invoeren.
 
E-mailadres: jouw e-mailadres
Gebruikersnaam: jouw e-mailadres
Wachtwoord: jouw wachtwoord
 
IMAP-server: mail.provalue.nl
Beveiligingstype: SSL
Poort: 993
 
Prefix IMAP-pad: Laat deze leeg
(in sommige gevallen kan je hier INBOX in hoofdletters neerzetten).
 
Scroll naar beneden, daar zie je de instellingen voor de uitgaande mailserver.
SMTP-server: mail.provalue.nl
Beveiligingstype: TLS
Poort: 587
Verificatie voor verzenden: zet deze op ingeschakeld.
Onder verificatie voer je nogmaals jouw e-mailadres en jouw wachtwoord in.
 
Tik daarna op Inloggen.

Stap 5

Nu laadt het overzicht van e-mailberichten.
 
Tik linksboven op de 3 streepjes.

Stap 6

Je ziet nu alle mappen in de IMAP mailbox. Deze mappen zie je ook in webmail.provalue.nl, of in andere programma’s waar je deze mailbox ingesteld hebt.
 
Tik rechtsboven op het tandwiel.

Stap 7

Nu zie je de instellingen van de mail app. Hier zie je instellingen die voor alle mailboxen van toepassing zijn.
 
Tik op jouw nieuwe account.

Stap 8

Je ziet nu alle instellingen van jouw nieuwe mailbox. Je kan in dit scherm de handtekening aanpassen, de afzendernaam aanpassen, of bepalen welke mappen gesynchroniseerd moeten worden.

 
Mis je bepaalde stappen of kloppen de screenshots niet? Je helpt ons en onze klanten als dit even laat weten.

Meer weten?

Bel voor vrijblijvend advies. Of als je direct met ons aan de slag wil gaan.

IK WIL MEER INFO
Hulp nodig? Wij helpen jou via Teamviewer