Out of office melder

Bent u enige tijd niet in staat om e-mails te beantwoorden, dan is het handig om de out-of-office melder te activeren. Dit is een gratis dienst die via webmail.provalue.nl ingesteld kan worden.

Gebruikt u Provalue Hosted Exchange, dan dient u de out-of-office melder in te stellen via Hosted Exchange.

De afwezigheidsmelder instellen

Ga naar  en log hier in met de gegevens van uw e-mailaccount. Onder het menu “Opties” kiest u voor “Autoresponder/Out-of-office”.

De volgende afbeeldingen zijn afkomstig uit onze Webmail.

U zet de autoresponder aan door een vinkje te zetten bij de optie “Activeer autoresponder”.

Onderwerp en afwezigheidsbericht

Het onderwerp van uw afwezigheidsmelding kunt u zelf instellen. Vult u niets in, dan wordt het originele onderwerp voorafgegaan door “RE:”. Ook de tekst van de afwezigheidsmelding kunt u zelf invoeren.

Herhalingstijd van de autoresponder

Uniek is de mogelijkheid om te bepalen wanneer een afwezigheidsbericht herhaald mag worden. Indien u op één dag meerdere e-mails van dezelfde afzender krijgt, dan kan het storend zijn als de afzender na elk bericht een automatische reactie krijgt. Provalue heeft daarom de mogelijkheid ingebouwd om te bepalen na hoeveel tijd een afwezigheidsmelding herhaald mag worden.

Afzender

Boven de automatische e-mailberichten staan het e-mailadres en de naam zoals deze in uw Webmail ingesteld zijn. Deze gegevens kunt u wijzigen via Webmail in het menu “Opties” > “Persoonlijke instellingen”.

Afwezigheidsmelder uitschakelen

De afwezigheidsmelder dient u zelf uit te schakelen als deze niet meer van toepassing is.